..................................................................................................

Sunday, January 4, 2009

Ain't that simple...

Kata org berterus terang itu sungguh menyakitkan. betul ke?
nanti aku nk wat poll tanye korg pasal tu..setuju atau x.

tapi..hakikatnya..inilah rupanya harga yg perlu aku bayar setelah aku berterus terang.
Bg aku..i don't care sme tu..yg penting aku puas..aku lega setelah aku berterus terang.
Yang tersurat sudahpon tersirat..xperlu la kter menyesal ngn ape yg dah jadi..apa yg perlu kter lakukan skg ni
adalah perbaiki diri kter supaya hari esok akan jadi lebih baik dari hari ini.
Aku akan terus perbaiki diri aku supaya
aku dpt jadi yg terbaik utk diri aku...family aku..dan especially utk gul yg plg aku syg..
nk tau sape gul tu?sape gul yg chumel dan bersuara manja tu??
nanti akan aku ceritakan ye... hehe

Semua org impikan sebuah kehidupan yang baik..yang bahagia...yang aman damai...
Bercerita pasal hidup ni..hidup aku tidak lah senang seperti org lain..
Tapi aku bersyukur dan bahagia dengan apa yg aku ada skg ni..
hidup aku ni sentiasa diuji dengan macam2 dugaan demi dugaan...
poket aku ni jarang2 sgt berisi..poket penuh?jauh skali...hahhaha
Sepanjang hidup aku....aku xpernah dapat apa yg aku nak..tipu la klo xpenah dpt tol x??hehe
memang penah dpt...tapi....xbertahan lame..aku impikan sesuatu yg kekal bersama dengan aku smpai bila2..
bila aku nak sesuatu aku mesti lakukan sesuatu untuk dapatkannya...tapi..
bila aku dah dpt..ia xkan bertahan lama...aku yakin sme ni ada hikmahnya..mungkin aku akan senang atau kaya raya akan dtg?
mane la tau kn?? hehe..

Nasib?takdir?Yaa... mmg aku yakin dgn ketentuan Ilahi..kita diuji dengan sme2 ni kerana
Allah nak tau sejauh mana kter mampu hadapinya...sbb Allah syg kter...tp tu lah..mmg sukar gler nk tempuh sme ni..
tp berbalik la smula kepada tujuan sebenar kita dilahirkan..untuk apa kita dilahirkan??
pikir2 kan lah apa tujuan sebenar kita berada di muka bumi ni...
insyaallah kita akan mampu tempuh segala apa jua ujian yg mendatang..
Doakan aku supaya aku berjaya kt atas dunia ni..dan seterusnya berjaya di akhirat..

Aku akhiri entry kali ini dengan satu lirik lagu..mungkin korg biasa dengar lagu ni..
Mari sama2 kte hayati dan fikir2kn lirik lagu ini..

Hidup ini bagai lampu dinding
Yang dinyalakan di malam hari
Apabila minyak sudah kering
Ia kan pasti padam sendiri

Demikian juga hidup manusia
Selama hidup di dunia ini
Bila dah cukup umur usia
Putuslah hubungan di sana sini

Setelah kita tinggalkan dunia
Alam yang lain pula menanti
Apakah kita dapat kurnia
Itu melihat amal dan bakti

Di sana insan cemas dan bimbang
Tak dapat lagi buat alasan
Buruk dan baik akan ditimbang
Kedua-duanya dapat balasan


2 comments:

  1. ape yg ko terus terang tu? n ape yg sakit? sape? mengape? bagaimane? huhu~

    ReplyDelete
  2. haha...abaikan aje bro..life goes on.. =p

    ReplyDelete